Rossiniho karty - Divadlo Jiřího Myrona
Co
Žánr
23.2.2023, 18:30 – 25.5.2023, 20:15
Komponovaný baletní večer ROSSINIHO KARTY je nazvaný podle stejnojmenné choreografie Itala Maura Bigonzettiho.
Alva Noto (1965) & Rjúiči Sakamoto (1952), Jóhann Jóhannsson (1969–2018), Gioacchino Rossini (1792–1868)
ROSSINIHO KARTY
Jeden večer – dvě choreografie
Následky
Choreografie Juanjo Arqués
Hudba Alva Noto & Rjúiči Sakamoto, Jóhann Jóhannsson
Rossiniho karty
Choreografie Mauro Bigonzetti
Hudba Gioacchino Rossini
Klavírista Michal Bárta
Dílo se dočkalo skvělého přijetí jak u kritiky, tak u publika napříč Evropou a severní Amerikou, především díky působivému spojení Rossiniho hudby a moderního tanečního projevu.
V první části večera představíme českému divákovi poprvé dílo španělského choreografa Juanja Arquése, který se věnuje nejen tanci, ale také divadlu obecně, filmu, módě a performancím. Choreografie Consequence / Následky je inspirovaná nekonečným vývojem vztahu mezi přírodou a člověkem a vlivy moderních technologií. Lidská síla je zde vyjádřena jediným duetem muže a ženy. Žena je svým partnerem ochraňována a unášena za živého doprovodu houslí a violoncella na hudbu oscaroveho skladatele Johana Johannsona. Otázka vlivu technologií na člověka zůstávají v závěru díla nezodpovězená.
Druhá choreografie večera – Rossiniho karty – je podřízena především hudbě slavného italského skladatele, který si mimo jiné potrpěl na skvělé jídlo a byl výtečným kuchařem. Mauro Bigonzetti před divákem rozvíjí kaleidoskop jednotlivých scén, sled paralelních obrazů života spojených s příslušnými kartami, vykládanými za sebou jakoby bez vzájemné návaznosti. Prostě velkolepá taneční hostina s nádhernou hudbou! A k tomu překvapení v podobě oblíbeného receptu slavného gurmána Rossiniho.
Česká premiéra 21. listopadu 2019 v Divadle Jiřího Myrona
Délka představení:
1 hodina a 45 minut (včetně jedné přestávky)
Třicet minut před začátkem představení vás zveme na dramaturgický úvod k inscenaci. Dramaturgické úvody vám přinesou spoustu zajímavých informací, ať už ze zákulisí inscenace, nebo z historie baletu.