Upozornění

V souvislosti s postpandemickou situací a řadě zrušených akcí si raději ověřujte konání akcí u jejich pořdatelů. Bohužel stále nemůžeme ručit za správnost termínů uvedených na kdykde.cz. Děkujeme za pochopení.

Big Thief, které má v playlistu i Barack Obama, přiváží hned dvě nové desky

30.6.2020

Brooklynská folkrocková formace vedená písničkářkou Adrianne Lenker loni pořádně zahýbala indie scénou dvojicí desek U.F.O.F. a Two Hands. Jen málokteré kapele se za jeden rok povede vydat dvě úspěšné nahrávky, které obě zabodují ve výročních výběrech médií jako Pitchfork nebo The Guardian i mnohých dalších. Not, nejvýraznější skladbu z novější desky, zařadil do svého každoročního playlistu i Barack Obama. Do pražského klubu MeetFactory dorazí poprvé čtveřice muzikantů 30. června. Vstupenky (470 Kč) jsou v prodeji na fource.cz a u prodejců GoOut.cz a Ticketmaster.

Big Thief, které má v playlistu i Barack Obama, přiváží hned dvě nové desky
  • Adresa:
    Ke sklárně 3213/15
    Praha 5 150 00

Příběh protikladné dvojice desek se začal psát třicet mil západně od El Pasa mezi sady pekanových stromů nedaleko mexické hranice, kam se čtveřice hudebníků odebrala, aby odtržena od civilizace nahrála U.F.O.F., abstraktnější nebeskou nahrávku plnou vrstvených zvukových ploch. Hned po jejím dokončení přišlo na řadu zemské dvojče Two Hands, v surovější a naprosto otevřené zpovědi se Lenker vypořádává s těmi nejniternějšími ranami i palčivými společenskými problémy. Not, nejvýraznější skladbu z novější desky, zařadil do svého každoročního playlistu i Barack Obama.

„Na Two Hands jsou skladby, na které jsem ze všech svých písní nejpyšnější. Dokážu si představit, že tyhle skladby budu stále zpívat, až zestárnu. Po hudební i textové stránce nejspíš nikdy nebudu schopná jít hlouběji. Dostala jsme se úplně na dřeň,“ komentuje Lenker novější nahrávku, která se objevila v top dvacítce výročního žebříčku magazínu Pitchfork. O několik měsíců mladší dvojče U.F.O.F se ve stejném výběru umístilo na třetím místě, Pitchfork nahrávku popsal jako surreálné intimní putování, během kterého si Lenker všímá podstatných detailů, které ostatní přehlíží.