Noční koncert - Rabasova galerie Rakovník

Nenechte si ujít noční koncert v Rabasově galerii v Rakovníku.

Noční koncert - Rabasova galerie Rakovník
  • Adresa:
    Vysoká 232
    Rakovník 26901
Program:

Antonín Dvořák:
Biblické písně: „Hospodin jest můj pastýř“
(1841–1904) Biblické písně: „Zpívejte Hospodinu píseň novou“
Cigánské melodie: „Když mne stará matka“
Cigánské melodie: „Struna naladěna“
Moravské dvojzpěvy:

  • A já ti uplynu
  • Veleť, vtáčku
  • Dyby byla kosa nabróšená
  • Prsten
  • Zelenaj se, zelenaj
  • Zajatá
  • Neveta

Giuseppe Verdi: Rigoletto – árie Gildy „Gualtier Maldé“
(1813–1901)
Georges Bizet: Carmen – Seguidilla
(1838–1875)
W. A. Mozart: Figarova svatba – duet Hraběnky a Zuzanky „Sull’aria“
(1756–1791)
Giacomo Puccini: La bohème – árie Musetty „Quando m’en vo“
(1858–1924)
Camille Saint-Saëns: Samson a Dalila – árie Dalily „Mon coeur“
(1835–1921)
Jacques Offenbach: Hoffmannovy povídky – duet Barkarola
(1819–1880)
Antonín Dvořák: Rusalka – árie Rusalky „Měsíčku na nebi“
Georges Bizet: Carmen – Habanera
Léo Delibes: Lakmé – Květinový duet
(1836–1871)

Michaela Šrůmová – soprán

Narodila se v Praze a vystudovala sólový zpěv na pražské Státní konzervatoři pod vedením prof. Olgy Jirákové. Během studia absolvovala Letní mistrovské interpretační kurzy staré hudby ve Valticích na Moravě u britského prof. Jamese Griffise. Po studiích se úspěšně zúčastnila Mezinárodní pěvecké soutěže Emy Destinnové v Českých Budějovicích.
Stala se pravidelným hostem Koncertního jednatelství FOK, s nímž se mimo jiné zúčastnila live nahrávky obnovené české premiéry Gluckovy opery Ezio v roli Císaře Valentiniána. Úspěšně ztvárnila roli kněžny Drahomíry ve světové premiéře Oratoria Svatý Václav skladatele Martina Kumžáka. Úspěšně absolvovala mistrovské kurzy argentinského tenoristy José Cury. Pravidelně navštěvuje renomované hudební festivaly po celé České republice, na nichž se představila na mnoha koncertech i operních představeních. V zahraničí pak koncertovala v Německu, Francii, Švédsku, Japonsku, Egyptě, Polsku a na Slovensku. V rámci své hudební činnosti spolupracovala mimo jiné s dirigenty jako je H. Rilling, O. Dohnányi, J. Talich, T. Netopil, R.Válek, Z. Müller, V. Luks, P. Vronský, A. Scarano, M. Štryncl, V. Spurný, O. Lenárd, I. Dénes, J. Kyzlink, T. Brauner, M. Izaki a s významnými hudebními tělesy jako Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Český národní symfonický orchestr, Filharmonie Bohuslava Martinů, Janáčkova filharmonie Ostrava, Czech Ensemble Baroque Orchestra, Talichův ko-
morní orchestr, Komorní filharmonie Pardubice, Státní filharmonie Košice, Filharmonie Hradec Králové, Egyptský komorní filharmonický orchestr, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Jihočeská komorní filharmonie, Capella da Camera.
Pro Národní divadlo v Praze nastudovala role v operách, L. Janáček: Její pastorkyňa, W. A. Mozart: Idoméneo, L. Janáček: Káťa Kaba nová, A. Dvořák: Rusalka, B. Britten: Gloriana, L. Janáček: Příhody lišky Bystroušky. Úspěšně hostovala v Divadle J. K. Tyla v Plzni v nastudování opery O. Nicolaie - Veselé paničky windsorské v roli Anny Reich. Rovněž v současnosti účinkuje v legendárním pražském Studiu Ypsilon v hudební komedii Sežeňte Mozarta na motivy Kouzelné flétny W. A. Mozarta v roli Paminy.
Na základě pozvání Egyptian Philharmonic Chamber Orchestra vystoupila na slavnostním Novoročním koncertu v Káhiře s výběrem ze slavných vídeňských operet z tvorby F. Lehára, E. Kálmána a J. Strausse a od té doby se k operetě často ve své činnosti vrací. Spolupráci navázala také s významným skladatelem a klavíristou Karlem Růžičkou – Celebration Jazz Mass. Již mnoho let se věnuje spolupráci s Filmovým symfonickým orchestrem a Barrandov Studiem na tuzemských i zahraničních produkcích filmové hudby.

Barbora de Nunes-Cambraia – mezzosoprán

Pěvkyně Barbora de Nunes-Cambraia, nominovaná na Cenu Thálie 2016 za titulní roli Carmen, je jedinečná svým specifickým, těžko zařaditelným typem hlasu zvaným Falcon, který se vyznačuje mezzosopránovou barvou a tessiturou typickou pro dramatický soprán.
Název oboru odkazuje k francouzské sopranistce Cornélii Falcon (1814–1897), která se proslavila svou temnou barvou hlasu a sopránovým rozsahem. Barbora de Nunes-Cambraia získala hudební vzdělání na Pražské konzervatoři, Konzervatoři Plzeň a na řadě mistrovských kurzů doma i v zahraničí (mj. Masterclass José Cury v roce 2016 či Dag- mar Peckové v roce 2012). Své vzdělání si doplnila studiem jazyků na Univerzitě Karlově. Vystupuje pravidelně po celé republice, absolvovala turné po Brazílii, Japonsku, Thajsku, Izraeli, Francii, Německu, Rakousku, Polsku, ad., spolupracuje se světovými a českými dirigenty a orchestry, objevuje se na českých i zahraničních divadelních scénách. V květnu 2023 debutovala na Barokním hudebním festivalu v Markraběcí opeře v Bayreuthu, kde se představila jako Ottavie v Monteverdiho opeře Korunovace Poppey v nastudování Divadla J. K. Tyla v Plzni. Spolupracuje s hudební vědkyní Anjou Bunzel, jejíž ojedinělé projekty obohacují hudební kulturu po celém světě. Vystoupila v rámci nich v roce 2023 v Salcburku a ve Vídni. O pořad „Hudební salóny v 19. stol. v Čechách – ženy skladatelky“ projevil zájem Český rozhlas, kde tento program Barbora de Nunes-Cambraia natočila a byl vysílán v březnu roku 2022. Nahrála několik kompaktních disků: v roce 2009 Amor eterno s operními áriemi 19. a 20. století a Umění milovati s hudbou současného skladatele Zdeňka Zahradníka; v roce 2011 Písně Almy Mahlerové – záznam koncertu v pražském Obecním domě pod vedením dirigenta Zdeňka Mácala a za doprovodu Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK; v roce 2015 A Tribute to the Jewish Souls Schulhoffovou Symfonií pro alt a orchestr Menschheit a Mahlerovými Písněmi o mrtvých dětech (pod taktovkou Alfonsa Scarana se vystřídala Moravská filharmonie Olomouc a Severočeská filharmonie Teplice). V roce 2017 symfonickou fantazii Žítkovská bohyně na profilovém disku soudobého skladatele Jana Vičara Cesta k slunci; a v témže roce písňový cyklus The Magic Wheel of the Zodiac soudobé australské skladatelky Margaret Brandman. Dále profilové CD s áriemi a písněmi natočené v říjnu 2018 ve Vídni. Nejnovějšími přírůstky v její diskografii jsou autorská CD soudobého skladatele Josefa Vejvody Versi Santi z roku 2021 a Déjà vu z roku 2022.
Kromě Carmen ztvárnila Gluckovu Alceste (Alceste), Rosinu (Lazebník sevillský), Neris (Medea), Královnu Gertrudu (Hamlet), Idamanta (Idomeneo), Ottavii (Korunovace Poppey), Fenenu (Nabucco), Káču (Čert a Káča), Olgu (Evžen Oněgin), Kateřinu (Řecké pašije), Cherubína (Figarova svatba), Ježibabu a Cizí Kněžnu (Rusalka), Paní Quickly (Falstaff), Maddalenu (Rigoletto), Třetí dámu (Kouzelná flétna), Malinu (Voják a tanečnice), Dinah (Tři přání aneb vrtkavosti života), Maru (Noc plná světla), Ernestinu (Příležitost dělá zloděje), Prince Orlofského (Netopýr), Wandu (Polská krev), Boulotku (Modrovous J. Offenbacha) a další. Nastudovanou má Dalilu (Samson a Dalila).
Od září 2015 úspěšně působí jako pedagog sólového zpěvu na Konzervatoři v Teplicích. Vedla Mistrovské kurzy na konzervatoři v izraelském Akku.

Radka Dědičová – klavír

Klavíristka Radka Dědičová, rodačka z Rakovníka, patří díky svému mimořádnému harmonickému cítění, vynikající úhozové technice a citu pro souhru k vyhledávaným pianistům a korepetitorům své generace.
Hudební vzdělání získala na konzervatoři v Teplicích a v Praze ve třídě prof. Jana Novotného. Již během studií se úspěšně zúčastnila několika národních a mezinárodních soutěží.
Po absolventském koncertu, kde provedla skladby Jaroslava Ježka, začala vyučovat na Základní umělecké škole v Rakovníku hru na klavír, kde se současně intenzivně věnuje korepetici a komorní hře.
Své vzdělání si doplnila na řadě mistrovských kurzů doma i v zahraničí, mimo jiné u světově proslulého klavíristy prof. Ivana Klánského. Pravidelně vystupuje po celé republice, absolvovala turné po Ra-kousku, Francii, Německu, Anglii, chystá se na koncertní vystoupení v Brazílii a Spojených státech amerických. Spolupracuje s předními pěvkyněmi naší i světové operní scény, kupř. sopranistkou Karolínou Plickovou, Vandou Šípovou a mezzosopranistkou Barborou de Nunes-Cambraia.
Účastní se projektu „Hudba v salónech v 19. století“ hudební vědkyně Anji Bunzel, jejíž programy obohacují hudební kulturu po celém světě. Společně s Vandou Šípovou a Barborou de Nunes-Cambraia v rámci tohoto projektu vystoupila v Salzburku, Vídni a v Praze. V září 2023 spolu s Barborou de Nunes-Cambraia natočila ve Vídni live nahrávku písní Eduarda Hanslicka, která má vyjít v roce 2024 na CD pod záštitou Österreichische Akademie der Wissenschaften Wien. Radka Dědičová bývá na koncertech i soutěžích oceňována za vynikající doprovod a stává se vyhledávanou korepetitorkou.