Periferie s hvězdným obsazením v libereckém Divadle F. X. Šaldy

8. listopad 2013, 14:32
Periferie s hvězdným obsazením v libereckém Divadle F. X. Šaldy

Nenechte si ujít představení Periferie.

V choreografii Aleny Peškové se představí liberecký baletní soubor a Adéla Pollertová – sólistka baletu Národního divadla Praha. Jejím tanečním partnerem v milostném dramatu podle Františka Langera bude sólista libereckého baletu Alexey Yurakov. V roli Vypravěče uvidíte kontra altistku Dášu Součkovou – zpěvačku legendárních kapel Lilly Marlene a Precedens, která slaví významné životní jubileum. Soubor baletu Divadla F. X. Šaldy byl za tuto mimořádnou inscenaci oceněn cenou za nejlepší kolektivní výkon v rámci Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby 2011.

Slavnostní představení se koná v sobotu 7. prosince od 19.00 hodin v Šaldově divadle v Liberci.

Periferie

František Langer, Martin Němec, Alena Pešková

Tragický příběh dvou mladých lidí...vražda z lásky? nebo snad z touhy po spravedlnosti? Příběh,který se odehrává na pozadí atmosféry periferie velkoměsta a jejích drsných pravidel... To je slavná divadelní hra Františka Langera, kterou si Vám liberecký balet ve spolupráci s hudebním skladatelem Martinem Němcem dovoluje nabídnout ve formě drsného tanečního divadla - zpěvohry... mohli bychom dále říci Brechtovského typu, o třinácti obrazech, prologu a epilogu. Tanec a balet jsou zde hlavními nositeli děje, z něhož nás občas vytrhuje postava Vypravěčky, zpěvačky, komentátorky v jedné osobě a jejich dvou Pomocníků. Martin Němec je zakladatelem a frontmanem kapel Precedens a Lili Marlene, je znám jako autor hudby k mnoha filmům, autor skladeb pro slavné české pop-stars, spoluprácí s režisérem Jurajem Herzem. Pro toto představení složil originální hudbu, ale také propůjčil největší "hity" kapely Lili Marlene s upravenými texty k potřebám hry, které dokonale navozují atmosféru periferie.

V roli Vypravěčky pak uvidíme, a hlavně uslyšíme (mystický kontra-alt) Dášu Součkovou, zpěvačku skupiny Lili Marlene a herečku Divadla na zábradlí…. Na balet snad trochu "divočina" - civilní herectví, prvky minimal-ballet. Ovšem ne zcela, hudebně i tanečně (neo- klasika) se tu objevují lyrické a něžné momenty...a s koncem představení snad dostatečný emocionální zásah…