Jméno Věry Jičínské bývá v dějinách moderního umění zmiňováno jen ojediněle. Tato malířka přitom patřila k první generaci umělkyň, které se po vzniku samostatného Československa začaly výrazněji prosazovat a kterým bylo umožněno akademické studium. Autorčino rozhodnutí vydat se na uměleckou dráhu však doprovázely pochybnosti jak ze strany jejího okolí, tak jí samotné. Své místo v dobovém uměleckém prostředí si musela tvrdě vydobýt.
Objem zachovaných výtvarných děl Věry Jičínské i archivních dokumentů je mimořádný. Vedle více než stovky olejomaleb zahrnuje tisíce kreseb na volných papírech a ve skicářích, téměř sedmdesát fotografických alb pečlivě roztříděných dle lokalit a témat, desítky keramických artefaktů, nepřeberné množství deníkových záznamů, dopisů, katalogů, výstřižků recenzí, osobních dokladů, adresářů, památníků, pohlednic z cest nebo z muzejních sbírek, stejně jako portrétních i momentkových snímků autorky a jejích blízkých.