KLARINETOVÉ SOIRÉE A VÍDEŇŠTÍ KLASIKOVÉ. Koncert k 100. výročí narození Otmara Máchy
Koncertní klarinetová literatura, kterou i mnozí hudebně vzdělaní lidé vymezují jmény Stamic -Kramář -Mozart, čítá v období předklasickém a klasickém, zhruba v době 1730-1830 podle dosavadních zjištění přes 200 skladeb, z nichž téměř polovina připadá skladatelům prokazatelně českého původu.
Zvláštní obliba klarinetu v této době přinesla expanzi jeho orchestrálního i sólového využití. Skvosty jeho a jeho altové odrůdy, basetového rohu, v českých zemích je dále doložena velkým množstvím komorních děl s klarinety, zachovaných v českých archivech.Dílo Otmara Máchy představuje jedno z jeho pozdních vrcholných děl klarinetové literatury.
WENZEL GRUND – KLARINET (CH)
CLAUDE VILLARET – DIRIGENT (CH)
FILHARMONIE HRADEC KRÁLOVÉ
Ludwig van Beethoven (1770-1827): Coriolan, předehra op. 62 (1807)
Jan Václav Stamic (1717-1757): Koncert B dur pro klarinet a symčce
Allegro
Adagio
Poco presto
-----přestávka------
Otmar Mácha (1922-2006): Rapsodie pro klarinet a orchestr
W.A.Mozart (1756-1791): Symfonie č.33 B dur, K.319 Allegro assai
Andante moderato
Menuetto
Allegro asai