Upozornění

Přátelé, je to špatné, většina akcí je opět zrušena. Ověřte si raději přímo u pořadatelů jak je to s plánovanými akcemi, některé se budou vysílat v live streamech, jiné jsou posunuty, nebo zcela zrušeny. Bohužel v této situaci nemůžeme ručit za správnost termínů a dostupnosti akcí uvedených na kdykde.cz. Díky za pochopení.

Dyzajn market Jaro - Setkání pod rouškou Dyzajnu

16.5.2020 – 17.5.2020, 23:59

Dyzajn market Jaro se měl konat první jarní víkend na Piazzetě u Národního divadla. Všechno ale bude jinak…

Kvůli dodržení všech opatření a požadavků dle pokynů vlády a ministerstva zdravotnictví se akce přesouvá na venkovní plochu před Průmyslový palác, na Výstaviště Praha v Holešovicích. Dyzajn market proběhne o jarním víkendu 16.–17. 5., oba dny od 10:00 do 19:00. Jde o prodejní výstavu autorské tvorby nyní, kvůli zavřeným hranicím, téměř výhradně jen české. Najdete zde originální šperky, pohodlnou i elegantní módu, papírenské zboží, hračky, knížky, doplňky, přírodní kosmetiku, tašky a batohy. Veškeré výrobky pořídíte přímo z rukou (v rukavicích) samotných autorů, kterých bude přítomno na 140, jejichž tvorba splňuje zásady „slow fashion“ a použité materiály jsou vždy ze známých zdrojů, povětšinou českých a evropských. Více než kdy dříve je nyní nutné „zlaté české ručičky“ podpořit. Mnoho jich šilo roušky potřebným zcela zdarma a na státní podporu spousta z nich nedosáhla. „Malé české značky nenecháme padnout!,“ je současná vize organizátorů, kteří pořádají Dyzajn market již 10 let. V dnešní době tak dává lokální nakupování ještě větší smysl. Tvůrcům přináší kýženou samostatnost, nezávislost a svobodu pak nám všem. To, že tvorba z místních zdrojů automaticky podpoří i životní prostředí a lokální pracovníky, je snad nad slunce jasné. Vstup na Dyzajn market „pod rouškou“ je zdarma, bez bariér a vstup čtyřnohým miláčkům bez ústenky je povolen i vítán.

Nutná opatření

Všichni návštěvníci musí přijít s rouškou či jinou pokrývkou nosu a úst, taktéž dyzajnéři a účastníci akce budou povinni ji nosit. U mnoha stánků budou ústenky samozřejmě na prodej, většina dyzajnérů získala v jejich šití během pandemie obrovskou praxi a mnozí jich našili víc než své tvorby doposud. Byli totiž mezi prvními, koho zkusily mnohé nemocnice oslovit. Na každém stánku najdete dezinfekci z malé české výrobny přírodní kosmetiky Alma Natural Cosmetics a  pokud se vám zalíbí, budete si ji moct přímo z rukou tvůrkyně taktéž koupit. Všechny stánky a prodejní místa budou mít mezi sebou rozestupy minimálně 2 metry. „Také budeme s celým týmem organizátorů aktivně apelovat na návštěvníky ohledně dodržování dvoumetrových rozestupů,“ upřesňuje Olga Velíšková, organizátorka akce.

Jídlo a pití

Tentokrát bude Dyzajn market spíše „trhem“ než akcí kulturní. Ale oblaží nás alespoň pohodové hudební sety DJ Horníka. „Vzhledem k postupnému uvolňování opatření vlády to vypadá, že na akci budou moct být i naše oblíbené stánky s vybraným jídlem i pitím a venkovní posezení à la zahrádka. Samozřejmě s nutnými rozestupy mezi stolky 1,5 metru,“ doplňuje Velíšková. Ochutnat, nebo si odnést, budeme moct spoustu sladkých i slaných pochutin, třeba zákusky z malé cukrárny U Andělky z Počátek, nebo asijské dobroty z pražského TamarindTree. Z nápojů se osvěžíme například ciderem z jedné z nejlepších českých cidrerií Magnetic Apple či kávou Respekt Coffee, kterou budou nabízet rovnou dva stánky Kávový klub a Dyzajn kafe. „Pojďme tedy tento unikátní a doufejme, že neopakovatelný Dyzajn market pojmout formou setkání se, posezení a poklidného povídání si s tvůrci o tom, jak jejich milované produkty vznikají. Příběhy každého z nich stojí za povšimnutí,“ říká Velíšková.

Zahraniční tvůrci

Ti se do České republiky zatím nedostanou, ale několik jich bude zastoupeno v pop-up stánku pražského kamenného obchodu Dyzajnoff, který nabídne tvorbu slovenských značek Mellow, Adell, Biela laba, Kresky, Loris, Lull loungewear, ukrajinských Nebo v kvitah či maďarské značky Tinta. „Autoři typografických map z Německa se svou značkou Buchstabenorte budou přítomni osobně, samozřejmě při dodržení všech opatření, která jsou nutná při překročení hranic,“ upřesňuje Velíšková.

Dyzajn market Jaro bude sice úplně jiný, než bylo v plánu, ale idea zůstává: podpora malých českých značek a autorů. „Motto posledních týdnů ‚společně to zvládneme‘ se na Dyzajn marketu snad stane skutečností a dohromady podpoříme 140 značek v tom, aby jejich tvorba žila dál,“ zve k návštěvě Velíšková spolu s celým týmem akce.