Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže

29. červenec 2006, 0:00
Po veleúspěšném snímku Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly přichází do kin druhá část plánované trilogie Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže. I tentokrát se můžeme těšit na vtipný příběh prošpikovaný gagy a samozřejmě na Johnyho Deppa, který si svou roli skutečně užívá.Ve filmu se objeví postavy, které už známe z předchozího dílu, ale můžeme se těšit i na zcela nové tváře a mořské nestvůry, k nimž bezesporu patří i kraken. Rovnž exteriéry jsou přeci jen bohatší, neboť se už nenatáčelo jen na jednom ostrově, ale hned na několika odlišných místech. Režisér Gore Verbinsky se také zaměřil více na mýtické báje o pirátech a jde více do charakterů jednotlivých postav. Děj filmu ná zavede opět na palubu Černé perly, které velí kapitán Jack Sparrow. Ten se upsal děsivému vládci moří Davimu Jonesovi. Jestli se mu nepodaří něco vymyslet, bude mu muset sloužit celý svůj posmrtný život. Jedno z možných řešení je útěk na pevninu, nad kterou obávaný kapitán Jones už nemá vládu. Ostrov, který si Jack Sparrow vybere, obývají kanibalové, což způsobí řadu nebezpečných a napínavých událostí. Toto prostředí v sobě ale skýtá také mnoho vtipných scén a zajímavých výtvarných nápadů jako např. klece na zajatce vyrobené z lidských kostí. Mnohá dobrodružství se samozřejmě odehrávají i na moři. Podíváme se na obávanou loď kapitána Jonese Bludný Holanďan, kde se mimo jiné staneme svědky setkání Willa Turnera s jeho otcem Štruplem Billem. Will se svou snoubenkou Elizabeth se totiž opět vlivem událostí ocitnou ve společnosti Jacka Sparrowa. Do děje významně zasáhne i lord Cutler Beckett, který stojí na straně dravých obchodníků a chce se tak zbavit všech pirátů, kteří křižují Karibik. Všechny tyto postavy spojí v závěru jediné – honba za Truhlou mrtvého muže. Podle legendy totiž ten, kdo jí vlastní, může ovládat Daviho Jonese i s jeho hrůzu nahánějící posádkou. Znamená to tedy vládu nad mořem a to je až příliš lákavé. Pro samotného Jacka Sparrowa to pak znamená osvobození od nešťastného úpisu. Jelikož se jedná o druhé pokračování úspěšně nastartované trilogie, naprostá většina diváků už jistě ví, co má očekávat. Film je klasickým produktem studia Walt Disney Pictures. Přehnaně líbivé prostředí a kulisy, které se pohybují na hranici kýče, spojené s veselými barvami. Právě taková díla však tomuto studiu přinesla tu největší slávu a není proto na místě mít jim toto za zlé. Ostatně i u nás jsou umělci, kteří pracují s kýčem a vytváří dosti pozoruhodná a kvalitní díla. Navíc když do takového vyumělkovaného světa pustíte Johnnyho Deppa, pak je výsledek zaručený. Je to specialista na řekněme poněkud ulítlé role (Střihoruký Edward, Mrtvý muž, Než se setmí, Ospalá díra nebo Karlík a továrna na čokoládu jsou toho dobrým důkazem). A právě v tomto disneyovském prostředí skvěle vyniká jeho komika, která mu v tomto filmu dovoluje určitou nadsázku a dává mu dostatek prostoru. Může si tu prostě dovolit vše a skvěle toho také využívá. Je také důležité uvědomit si, komu je film vlastně určený. V první řadě má totiž vyplnit určitý nedostatek filmů pro děti ve věku kolem 10-15 let. Mnoho lidí si vzpomene na Souboj titánů a Piráti z Karibiku jsou z podobného soudku. To je ale samozřejmě řeč o hlavní cílové skupině. Johny Depp je obrovským tahákem pro řadu starších diváků, kteří si film také dostatečně užijí. Po výtvarné stránce je to zajímavé a hlavně je to film, u kterého se budete opravdu dobře bavit a to ať už vám je 10 nebo 30 let. A jestli je vám to stále málo, třeba se necháte nalákat na nesmrtelnou opičku, kterou si jistě oblíbíte. Režisér Gore Verbinsky má na svém kontě zatím pět celovečerních filmů a už od začátku se setkává s velkým úspěchem. Do širokého povědomí se dostal např. hororem Kruh a k těm posledním patří komediální drama Pan Rosnička s Nicolasem Cagem. Bude jistě zajímavé sledovat jeho kariéru, která je doprovázena skvělým komerčním výsledkem. Závěrem vám film mohu doporučit jako dobrou oddychovku u které se zasmějete. Je to samozřejmě snímek, který si neklade velké umělecké ambice, ale i zde samozřejmě pracoval tým kvalitních výtvarníků. Příznivci Johnnyho Deppa si ale přijdou na své a neměli by si to nechat ujít. Film má premiéru 3.8. Daniel