Iveta Markvartová Hejtyková vystavuje v La Bodeguita Del Medio

17. květen 2006, 0:00
Iveta Markvartová Hejtyková své fotografie e stylové kubánské restauraci v centru Prahy La Bodeguita Del Medio. K vidění jsou tu hned tři její soubory: Kampa, Jazz a Salsa. Třetí zmiňovaný soubor je focen přímo v interiéru této restaurace a zachycuje tanečníky skupiny Tradición. Jedná se většinou o černobílé fotografie, v případě „Salsy“ jsou tónované do hnědého odstínu. Jejich umístění je velmi efektní, neboť jsou plné atmosféry, která je společná i pro samotné prostory, jež jsou samy o sobě velice působivé. Fotografie jsou roztančené, plné energie a technicky zvládnuté. Samotní tanečníci jsou zde k vidění i živě, neboť zde pravidelně vystupují v doprovodu skupiny Pragasón. Fotografie ze souboru „Kampa“ jsou hravé a velice příjemné. Základním motivem je člověk a pouliční lampa v historické části Prahy. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása a podstatou každého výtvarného počinu je nápad. „Jazz“ je pak cyklus stylizovaných portrétů. Sama Iveta Markvartová má k muzice velmi kladný vztah a je to prostředí, ve kterém se pohybuje prakticky celý život. Odráží se to i v jejích fotografiích, což je velmi příjemné. Občas je až zarážející, kolik emocí se vejde do jednoho obrázku. Iveta Markvartová Hejtyková svou výstavou úspěšně boří mýtus, že na kvalitní fotografie se chodí jen do galerií. Dnes je už celkem normální, že spousta výtvarníků vystavuje svá díla v restauracích a barech a teď je jen třeba, aby si toho lidé začali všímat. Na mnoha stěnách samozřejmě můžeme vidět fotografie a obrazy, které nejsou na takové úrovni, aby se mohly prezentovat dál, ovšem je už jen na vás, abyste to posoudili a ty skutečně kvalitní ocenili. Tuto expozici bych skutečně považoval za ukázkovou, vzhledem k vynikajícím fotografiím a jejich propojení s umístěním. Jestli se tedy právě rozmýšlíte, jak strávit den, vřele vám doporučuji jít se podívat do La Bodeguity Del Medio v Kaprově ulici 5, kde ve spodním patře probíhá od 28.4. do 30.6. 2006 zmiňovaná prodejní výstava fotografií. Další informace nalezneta na, www.ivetfoto.cz, www.pragason.com, www.bodeguita.cz, www.tradicion.cz Daniel