Hostel

10. únor 2006, 0:00
Američtí vysokoškoláci Paxton (Jay Hernandez) a Josh (Derek Richardson) se o letních prázdninách vydali na cestu napříč Evropou, ve snaze zažít neopakovatelné dobrodružství. Netušili však, že je může potkat ještě větší dobrodružství, než v jaké doufali. Dobrodružství, které by radši nikdy nezažili. Během cesty potkají Oliho (Ethor Gudjonsson), svérázného a veselého Islanďana, který si dokáže užívat života. Oli se k nim přidá a teď už tříčlenná skupinka získá v Amsterodamu tip, že v jednom slovenském motelu jsou ty nejkrásnější dívky. Odjedou tedy na Slovensko, tím ale začíná jejich noční můra. Musím říct, že film Hostel prvních 45 minut budí dojem, že se jedná o cestopisný pořad pro muže, kteří by se rádi dozvěděli, v jakých končinách Evropy jsou jaké dívky. Až po uplynutí této doby nastává zvrat a na scénu přicházejí nechutné scény, hnusnější než ve všech ostatních hororrech dohromady. Až k úplnému závěru filmu přichází na řadu to dlouho očekávané napětí a strach. Diváci z Ameriky, kteří tento film shlédnou, zcela jistě na Slovensko nepojedou. Filmaři tuto část Evropy vyobrazili jako obrovské smetiště, kde lidé pro peníze udělají cokoliv. Je sice pravda, že Američané, kteří by přijeli na vlakové nádraží ve slovenské vesničce, by se vyděšeně rozhlíželi, ale tvůrci Slovensko ukázali jen z té temnější a ponurejší stránky, kterou ještě více ztemnili a zponuřili. Jediné zábavné části filmu obstarává dětský romský gang, který je pro cigarety, dolary a žvýkačky schopen udělat cokoliv. Český divák bude zcela jistě zmaten, až uvidí, jak hlavní hrdina přijede vlakem do Německa, kde jsou části pražského Hlavního nádraží a dokonce se v pozadí objeví česky psaná reklama na Coca-colu. Ani by to nebyl americký film, aby v něm někdo nepronesl větu typu: „Jsem američan, jsem svobodný člověk a mám svá práva!“, a aby o něco později nezachraňoval asiaty (Kana – Jennifer Lim), kteří nakonec ukáží svou nevděčnost (Kana spáchá sebevraždu). Když už jsem u toho, v každém normálním filmu, když někdo skáče pod vlak, ukáží jen rozjetou lokomotivu. V hororu ale přitom na kolemjdoucí stříká proud krve a ti si poté se zájmem prohlížejí zbytky toho ubožáka. Na Hostel jděte jen s obzvlášť silným žaludkem a najděte si nějaké místo v uličce. Brzy zjistíte, proč.