V rámci projektu Scope100 vyberou film do kinodistribuce sami diváci

6. listopad 2015, 15:00
V rámci projektu Scope100 vyberou film do kinodistribuce sami diváci

Již podruhé vyberou filmoví nadšenci snímek, který vstoupí do českých kin. Inovativní projekt Scope100 umožní stovce vybraných zájemců zhlédnout deset nových evropských filmů, které zatím nemají českého distributora. Jejich hodnocení následně rozhodne o tom, který titul uvede distribuční společnost Aerofilms do kin. Po úspěšném prvním ročníku, ve kterém padesátka účastníků poslala do české distribuce snímek norského režiséra Eskila Vogta Slepá, se organizátoři rozhodli počet členů projektu zdvojnásobit.

Málokdy se nám přihodilo, že bychom byli součástí nějakého většího nadnárodního projektu, který by takto výborně fungoval. Líbí se mi, že v případě Scope50 na všech jeho úrovních funguje přirozená motivace jednotlivých aktérů (distributoři, členové, producenti). I proto jsme se s ostatními distributory rozhodli v právě začínajícím druhém roce rozšířit počet členů na 100 v každém teritoriu a Scope100 se také otevřel dvěma novým zemím. Velmi se těším na inspirativní komentáře a hodnocení filmů, které se dostaly do letošního předvýběru. Za Aerofilms se musím přiznat, že pro nás tato skupina členů Scope100 je skvěle fungující testovací expertní skupinou, kterou jsme již v prvním roce začali “zneužívat" i na konzultace k filmům uváděné mimo tento projekt,” uvedl Ivo Andrle z distribuční společnosti Aerofilms, která projekt v České republice iniciuje. Paralelně Scope100 probíhá v Polsku, Rakousku, Maďarsku, Norsku a Belgii, ve spolupráci s platformou Festival Scope a za finanční podpory programu Creative Europe. Jedná se o originální projekt, který v dosud nepoznané míře navazuje aktivní a vzájemně prospěšnou interakci mezi publikem a filmovými distributory.

Individuální zájemci o členství se nyní mohou přihlásit vyplněním dotazníku na webových stránkách www.scope100.cz. Ideálním kandidátem je každý se zájmem o artový film a dostatečnou znalostí angličtiny. Vybraní aktivní účastníci projektu se mohou těšit na možnost zapojit se do výběru vítězného filmu a následně se podílet na tvorbě distribuční a marketingové kampaně k filmu, i na zajímavou odměnu. Nábor členů se uskuteční během listopadu 2015, výběr filmů pak v průběhu prosince 2015 a ledna 2016. O vítězi projektu by mělo být jasno na přelomu února a března, do kin pak vítězný snímek vstoupí během léta.