Světová premiéra filmu The Sound is Innocent na prestižním festivalu Visions du Réel

14. březen 2019, 10:46
Světová premiéra filmu The Sound is Innocent na prestižním festivalu Visions du Réel

Dokumentární film režisérky a skladatelky Johany Ožvold The Sound is Innocent bude 10. dubna 2019 ve světové premiéře uveden na mezinárodním filmovém festivalu Visions du Réel.

Snímek, který mapuje scénu elektronické hudby a experimentálního zvuku skrze pět významných osobností, byl zařazen do festivalové soutěžní sekce Burning Lights. Česká premiéra dokumentu proběhne v říjnu 2019.

Festival Visions du Réel byl založen v roce 1969, v roce 1995 získal svůj současný název. Stal se jednou z nejvýznamnějších přehlídek dokumentárního filmu ve Švýcarsku i na mezinárodní scéně. Program každoročně zahrnuje široké spektrum dokumentárních a experimentálních snímků, nabízí také masterclasses, diskuse s režiséry či setkání s odborníky. Snímek The Sound is Innocent bude na festivalu uveden ve světové premiéře 10. 4. 2019 v rámci soutěžní sekce Burning Lights.  Johana Ožvold se na své filmové cestě vydává do snového prostoru mimo čas - do mýtického prostoru nahrávacího studia. Toto živé muzeum je naplněné záznamovými přístroji, hudebními nástroji i vynálezy, ale i hudebními performancemi a artefakty. Prostřednictvím pěti významných osobností elektronické hudby nás přivádí k zásadnímu fenoménu - vztahu mezi  hudebníkem a nástrojem, člověkem a technologií. A to nejen na pozadí vývoje elektronické hudby. The Sound is Innocent je osobitou generační reflexí plurality elektronické hudby z hlediska proměn nástroje. Elektronická hudba se tak stává metaforou dnešního rychle se měnícího světa.

Ve snímku se představí John Richards, anglický hudebník a teoretik elektronické a post-digitální hudby.  Proslavil se především rozvíjením kolaborativních přístupů k hudbě v rámci platformy Dirty Electronics. Dále také Steve Goodman aka Kode9, zakladatel labelu Hyperdub, který se věnuje vlivu sonických zbraní na lidské tělo. Svůj dlouholetý výzkum popsal v knize Sonic Warfare: Sound, Affect, and the Ecology of Fear. Dalším aktérem filmu je skladatel a filozof Francois Bonnet, ředitel institutu pro výzkum do sonologie a elektroakustické hudby GRM, který ve 40. letech založil Pierre Schaeffer. Profesor aplikované informatiky a hudebník Julian Rohrhuber se podílí na vývoji open-source programovacího jazyka SuperCollider. Hannes Hoelzl a Alberto Decampo z UDK v Berlíně se ve své tvorbě zaměřují na algorytmické umění.

Ve filmu se také objeví Robert Henke, jeden z hlavních tvůrců softwaru Ableton Live, nebo pamětníci jako Francois Bayle nebo Beatrize Ferreyra, kteří vzpomínají na to, jaké to bylo, když v padesátých letech s elektronickou hudbou začínali,” dodává režisérka snímku Johana Ožvold, která celým filmem diváky provádí i na plátně. Česká premiéra snímku proběhne v říjnu 2019.