Provokativní socha King Kong Balls před hotelem InterContinental jako další zastávka festivalu Sculpture Line

29. červenec 2019, 14:54
Provokativní socha King Kong Balls před hotelem InterContinental jako další zastávka festivalu Sculpture Line

Nečekané setkání čeká od včerejšího dne na kolemjdoucí piazzetty hotelu InterContinetal. V rámci festivalu Sculpture Line nainstaloval na Náměstí Miloše Formana v Praze svou bronzovou sochu modrého opičáka francouzský umělec Denis Defrancesco. Umělecké dílo s názvem King Kong Balls má jednoznačně za úkol provokovat.

Původní verze King Kong Balls (2 metry) v černé patině byla představena světu na Biennale v Benátkách. Pro Sculpture Line 2019  vznikla nová pětimetrová verze, která více vynikne ve veřejném prostoru. Denis Defrancesco je vznešený introvert a skromný exhibicionista, který vytváří eklektickou, překvapující a drzou vlastní podstatu díla svými monumentálními skulpturami, 3-D obrazy a metamorfozovanými idoly.

V minulých týdnech doplnily sochařskou linku Sculpture Line i další instalace, například monumentální Stvůra Jana Dostála na náměstí republiky, Čtenář v křesle od Jaroslava Róny na náměstí Franze Kafky či Klecohlavy a Nebeská sféra od Kurta Gebauera ve Vojanových sadech.

Více informací včetně mapy, anotace jednotlivých soch i přehledu autorů jsou k dispozici na  www.sculptureline.cz.

SCULPTURE LINE umisťuje současná sochařská díla do veřejného prostoru tak, aby do něj vnesla nové emoce, dala mu novou tvář, naznačila nové příběhy. „Jedním z našich cílů je přiblížit díla současných umělců široké veřejnosti. Vytrhnout umění z galerií a přinést ho za lidmi do ulic, doslova jim ho postavit do cesty. A na druhou stranu tím, že na veřejná prostranství umísťujeme umělecká díla, tak se snažíme prostor kultivovat a rozvíjet. Chceme dát známým místům úplně nový rozměr. Běžnému člověku může připadat, že umístění soch je nahodilé, ale opak je pravdou. Spolupracujeme s urbanisty, architekty, kurátory, umělci. Na druhé straně pak stojí další lidé z měst a městských částí, kteří se tomu také intenzivně věnují.,“ říká zakladatel a ředitel festivalu Ondřej Škarka. 

Sculpture Line se v pořádajících městech stává tradicí. Prohlubuje se spolupráce mezi pořadateli a jednotlivými městy, dochází k intenzivnější komunikaci mezi “diváky” a realizačním týmem sochařského festivalu. Zřetelná je také snaha časově rozšiřovat přehlídku Sculpture Line do prostoru celého roku a prohlubovat tak soužití obyvatel jednotlivých měst se současným uměním. 

V uplynulých ročnících festivalu zaujala například variace na Buddhovu sochu na Letišti Václava Havla, Průzkumníci či obří Chobotnice vznášející se na hladině Vltavy, instalace významného současného britského sochaře, držitele Turnerovy ceny, Tonyho Cragga na náměstí Republiky či sochy nestora českého sochařství Olbrama Zoubka.