Nebuďte páprdové! Dark Side spouští s Poradnou pro občanství, občanská a lidská práva kampaň “Věk se neříká”

29. květen 2015, 12:06
Nebuďte páprdové! Dark Side spouští s Poradnou pro občanství, občanská a lidská práva kampaň “Věk se neříká”

“Důležité jsou zkušenosti, ne datum narození. Věk se dnes neříká ani v profesních životopisech! Společensky odpovědné firmy to vědí.” Tak zní hlavní sdělení nová kampaně Věk se neříká, kterou spustila Poradna pro občanství, občanská a lidská práva. Realizace projektu, který zahrnuje webové stránky, manifest a televizní spot, se po vítězném tendru chopila agentura Dark Side.

Kampaň upozorňuje na diskriminaci z důvodu věku při zaměstnávání. Jejím cílem je vytvořit koalici odvážných firem, které se prostřednictvím manifestu na stránkách www.veksenerika.cz k projektu veřejně připojí. Hlavní myšlenkou je zajištění pracovních příležitostí pro všechny věkové skupiny. Zjednodušeně, společnosti by měly ctít zásadu, že věk se při výběru zaměstnanců a zaměstnankyň neříká. K manifestu se zatím připojily firmy Jobs.cz, Zásilkovna, Dark Side nebo C2C Solutions Group.

Ptát se uchazečů o práci na věk je zkrátka retro. A na retro atmosféru 90. let sází i televizní spot, jehož hlavním protagonistou je herec Jaroslav Plesl z Dejvického divadla. Ten v roli “devadesátkového” podnikatele ve fialovém saku a se zlatým řetězem na krku verbuje žargonem tehdejší mafie bílého koně na svoje kšeftíky. Telefonát zakončí otázkou “Helejte, já doufám, že nejste žádnej páprda. Kolik je vám let?” Autorem myšlenky a scénáře je kreativní ředitel Dark Side Jan Havlíček. Spot, který vznikl v režii Dana Svátka, se objeví na obrazovkách České televize. Ta je další ze společností, které se k manifestu připojily, a kampaň nasadí pro bono.

V podobném duchu se ponesou i printy, které se objeví v tramvajích ve větších městech a v digitální podobě i na internetu již v červnu. “Chceme, aby firmy posuzovaly uchazeče o pracovní pozice podle zkušeností a podle toho, čím prošli. Pokud kandidát pošle CV a je na straně zaměstnavatele někým vyřazen jen na základě jedné číslovky, je to špatně. I proto jsme si jako měřitelný cíl kampaně dali počet firem, které se k naší myšlence připojí a budou veřejně deklarovat, že údaje o věku v profesních životopisech nevyžadují,” vysvětluje Managing Director agentury Dark Side Tomáš Jindříšek. "Projekt je zaměřen na osvětu v oblasti věkové diskriminace, do které jsou kromě veřejnosti a firem, zahrnuti i úředníci a úřednice ze Státního úřadu inspekce práce, kteří by měli umět podněty na diskriminaci šetřit a vyhodnocovat." dodává Petra Kubálková z Poradny pro občanství, občanská a lidská práva.

“Společenské konvence se mění k lepšímu. Co bylo ještě před dvaceti lety běžné, to si dnes už nikdo nedovolí. Pojďme na smetiště dějin poslat i otázku na věk,” dodává kreativní ředitel Dark Side Jan Havlíček.

Součástí projektu se stane i konference “Věk se neříká! Age management v praxi”, která proběhne 11. června 2015 v Impact Hubu v Praze a která představí například zkušenosti s podobnými problémy v zahraničí. Registrace na konferenci je zdarma a probíhá na adrese www.veksenerika.cz.