Grafika nových kanálů České televize zaujala české i evropské poroty

7. březen 2014, 11:56
Grafika nových kanálů České televize zaujala české i evropské poroty

Nové kanály České televize a jejich grafická podoba zaujaly nejen diváky, ale i odborné poroty. Vizuální styl stanice ČT art byl nominován v rámci výročních cen Czech Grand Design a znělky dětského kanálu ČT :D se ucházejí o ocenění v mezinárodní soutěži PromaxBDA Europe Awards, nejuznávanější profesní soutěže v oblasti kreativity v médiích.

Jak dětská stanice, tak ČT art mají velmi specifické publikum, kterému jsme chtěli od počátku vycházet vstříc nejen ve vztahu k obsahu vysílání, ale i ve vztahu k jeho grafické podobě. Naším cílem tak bylo vytvořit hravý a originální styl obou kanálů, a to ve spolupráci s předními českými designery. Potěšily nás především pozitivní ohlasy diváků. Hodnocení odborníků vnímáme nicméně jako jasné potvrzení toho, že jsme se vydali správným směrem,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Vizuální styl kulturní stanice ČT art od studia Oficina ocenila porota soutěže Czech Grand Design a udělila mu nominaci v kategorii Grafický designér roku. Předávání cen proběhne už tuto neděli ve Stavovském divadle a záznam slavnostního večera nabídne divákům ČT art v pondělí 10. března.

Mezi odborníky se prosadila svojí grafikou i stanice ČT :D, která je nominována v mezinárodní soutěži PromaxBDA Europe Awards. O cenu se budou ucházet její znělky od autorů výtvarného konceptu ČT :D Daniela Špačka a Martina Hejla ze studia Loom on the Moon. „I když je to zatím jen nominace, je skvělé, že Déčko a jeho duhový svět dokázaly kromě dětí oslovit i otrlé odborníky na televizní design," říká Daniel Špaček.

„Déčku se podařilo vytvořit originální a neopakovatelný vzhled, který se líbí dětem, odkazuje na pestrost programu a citlivě navazuje na výtvarný styl velkých dětských pořadů, jakými jsou večerníček nebo Studio kamarád,“ doplňuje výkonný ředitel ČT :D Petr Koliha. 

Ocenění v rámci Promax Awards je nejvyšší poctou pro designery a kreativce v rámci marketingové komunikace elektronických médií. Porota oceňuje nápaditost, kvalitu zpracování i dosažení marketingového cíle. Letošní vyhlášení proběhne 25. března v Londýně, každoročně se odborné soutěže účastní desítky televizních stanic z Evropy. Česká televize je již držitelem několika ocenění této soutěže.

Nominované identy a imagespoty Déčka můžete zhlédnout v sestřihu na FTP České televize