Foodparade festival překonal magickou hranici 10 000 návštěvníků

12. září 2013, 13:22
Foodparade festival překonal magickou hranici 10 000 návštěvníků

Již 3. ročník festivalu Foodparade proběhl o tomto víkendu v krásných zahradách zámku Troja a pořadateli škole vaření Chefparade se podařilo překonat magickou hranici 10 000 návštěvníků - celkem navštívilo festival 10 861 milovníků dobrého jídla a pití.

Účastníci měli možnost za velice příjemné ceny ochutnat jídlo a nápoje u 49 stánků od více než 65 účastníků, bavit se při celodenním doprovodném programu na hlavním pódiu, zapůjčit si deky či lehátka a užívat si odpočinku a krásného počasí s přáteli či rodinou.

Letošní novinkou byla amatérská kuchařská soutěž I Love Food, soutěžící měli za úkol připravit originální recept, jehož základní, hlavní a povinnou ingrediencí byla dýně. Porota vybírala z více než 97 zaslaných receptů a výhercem se nakonec stala 23letá Ivana, studentka z Tábora se Salátem z pečené dýně se sezamem, čerstvou mátou a limetovým dresinkem s chilli, česnekem a koriandrem. Vítězný recept byl na první pohled jednoduchý. Vytoužený úspěch Ivaně přinesla vyváženost chutí, práce se surovinami i její nadšení. Vítězka získala ceny v hodnotě 50 000,- Kč, povede v Chefparade vlastní kurz vaření a její recept bude umístěn do dalšího vydání kuchařské knihy Chefparade, která vyjde na přelomu roku.

Moc hezkým doplňkem festivalu byl malý farmářský trh, kde měli návštěvníci možnost nakoupit čerstvé pečivo, kávu, dobré víno, cider, domácí paštiky nebo také ochutnat vojenskou kuchyni, ústřice a Žebrový burger – novinku z Chefparade Foodtrucku.

Rodiče s dětmi měli možnost využít zdarma dětský koutek, který byl na děti opravdu připraven s množstvím aktivit, včetně oblíbených a ihned zaplněných kurzů vaření.

Pár zajímavostí a postřehů:

· Nejrychleji vyprodaný stánek byl stánek vojenské kuchyně, během 40 minut prodali návštěvníkům 200 porcí.

· Nejoblíbenější restaurace podle návštěvnosti byly InterContinental Prague Hotel & Zlatá Praha, Občanská Plovárna, Britské velvyslanectví, Burger Bar a Molekulární catering.

· Sous-vide žabí stehýnka v bylinkovém pestu byla podávána v obálce, s nůžkami, abyste se k zavakuované žábě museli prostříhat.

· Hmyz chutná po pražených oříšcích a jeho obliba stále roste, což dokázali plně obsazené přednášky ve stánku Hmyz na talíři.

· Podle sociálních sítí byly nejoblíbenější tato jídla - celé menu restaurace InterContinental Prague Hotel & Zlatá Praha, Žebírkový burger z Foodtrucku, Cheesecake Britského velvyslanectví, burgery z Burger Baru, krevety restaurace OBLACA a mražené capucino ve stánku Molekulární catering.

· Více než 350 dětí se bavilo v dětském koutku.

· Nejlepší nápoj k jídlu? Podle gurmánů minerálka.
Pro návštěvníky Foodparade bylo proto zdarma připraveno i občerstvení v podobě minerální vody Mattoni a také vody z vodovodu. Rozhodnout se pro jednu nebo druhou mohli sami. Většina jich zvolila minerálku. Nejčastěji své rozhodnutí zdůvodňovali tím, že minerálka má jasný původ a zdroj a že jim chutná.

· Organizátoři Foodparade zachovali jejich vysoký standard, podávali jídla výhradně na porcelánu s nerezovým příborem.

Více informací najdete na www.foodparade.cz.