Scénické kantáty Tři ženy - tři ženy v divadle zámku Valtice
Jako základní kostra projektu byly vybrány tři kantáty, jejichž hrdinky se ocitly ve zlomové životní situaci a hledají z ní východisko nebo se snaží s ní vyrovnat.
Tři ženy – tři osudy
Scénické ztvárnění kantát Georga Friedricha Händela:
Armida abbandonata
Agrippina condotta a morire
La Lucrezia
Cílová skupina: široká kulturní veřejnost, příznivci staré hudby, příznivci moderního hudebního divadla
TŘI ŽENY – TŘI OSUDY
Jako základní kostra projektu byly vybrány tři kantáty, jejichž hrdinky se ocitly ve zlomové životní situaci a hledají z ní východisko nebo se snaží s ní vyrovnat. Jedná se o nadčasová a dnes velmi aktuální genderová témata, která oslovují moderní společnost.
La Lucrezia: ŽENA znásilněná
Agrippina condotta a morire: ŽENA matka a milenka
Armida abbandonata: ŽENA zrazená v lásce
SCÉNICKÁ KONCEPCE: INTIMNÍ DRAMA
Tato díla nevyžadují komplikované scénické prostředky, i jejich nástrojové obsazení je prosté – lidský hlas, doprovodné continu a příležitostně jeden či dva obligátní nástroje (housle, flétna, hoboj). To umožňuje vytvoření jedinečné intimní atmosféry při provedení. Tým, který se na projektu podílí, se dlouhodobě věnuje autentické interpretaci hudby, aniž by vytvářel pouhé muzeální exponáty. Snahou je předvést dnešnímu publiku tato barokní díla v živé a přitažlivé podobě.
TÉMA A KONCEPT
Jedna z evolučních teorií říká, že vývoj lidstva se pohybuje po spirále směrem vzhůru. Paradoxně to, co se vyvíjí, jsou především technologie, člověk ve své podstatě zůstává stále stejný. Po tisíciletí nás provázejí a pohání ty stejné emoce a touhy. Každé ohlédnutí do naší historie a především do umění je důkazem, že na této teorii něco je. Technologie kolem nás jsou vyspělejší, ale my se smějeme a pláčeme pořád stejně…
DRAMATURGICKÉ VÝCHODISKO
Dílo Georga Friedricha Händela zažívá v posledních desetiletích po celém světě renesanci. I v České republice se Händelovy skladby objevují na repertoáru stále častěji, pozornost je však věnována spíše dílům rozsáhlejšího charakteru, jako jsou oratoria či orchestrální díla. Händelovy vokální skladby komornějšího charakteru patří ke spíše opomíjeným, přestože tvoří nesmírně hodnotnou a inspirující část jeho tvorby. Takovými díly jsou i Italské kantáty, které napsal v době svého pobytu v Itálii v letech 1706–1710. Jedná se o více než osmdesát kantát, ve kterých mladý skladatel projevil svou výjimečnou melodickou invenci, schopnost dramatického cítění a zkratky a především hluboké porozumění pro to, co se skrývá v hlubinách lidských duší. Italské kantáty jsou díla, která položila základ k Händelovým jedinečným operám a oratoriím.
Pěvecké obsazení
Armida Andrea Široká
Agrippina Michaela Kuštěková (SR)
Lucrezia Stanislava Jirků
cembalo Filip Dvořák
housle v jednání
violone Ján Krigovský (SR)
theorba v jednání
dramaturgie, režie - Patricie Částková
marketing, produkce - Jana Janulíková
Vstupenky v cenách od 200,- do 800 Kč (dle místa) k zakoupení na pokladně zámku Valtice či on-line v předprodeji zde .