festival Dny evropského filmu

4.4.2019 – 21.4.2019, 23:59

Sedm snímků z distribuce Film Europe se představí na právě startujícím festivalu Dny evropského filmu, který se koná od 4. do 21. dubna v Praze a dalších městech ČR.

Nejnovějším titulem z nabídky Film Europe bude snímek TRANZIT, uváděný v distribuční předpremiéře. Film oceňovaného německého režiséra Christiana Petzolda byl zařazen do hlavní soutěže loňského berlínského festivalu  a poté se v Česku představil na přehlídce Be2Can. Do širší distribuce zamíří až letos  11. května.

Snímek v hlavních rolích s vycházejícími hvězdami evropského filmu Franzem Rogowskim a Paulou Beer se na Dnech evropského filmu představí v sekci Best of na jediné projekci v pátek 4. dubna v 18:00 v kině Světozor.

Komedie i milostná dramata
Dalším čerstvým titulem uváděným na DEF bude nejúspěšnější islandský snímek poslední doby - ekologická komedie Žena na válečné stezce, která se s úspěchem představila na letošní přehlídce Scandi.  Ze starších snímků budou na přehlídce promítnuty oceněné snímky jako milostný příběh Život Adele, dramata Deník komorné a Můj král, komedie Ženou z boží vůle, nebo oblíbená severská černá tragikomedie Boj sněžného pluhu s mafií.

TRANZIT
(Christian Petzold, Německo, 2018)
Německý režisér Christian Petzold ve filmu
Tranzit prozkoumává fantomy evropské migrace
a identity. Jeho neobvykle pojatý film s řadou melodramatických i politických motivů zasazuje příběh z doby německé okupace Francie do současných reálií. Hlavní postavou filmu je Georg, který postupně přijímá totožnost lidí, se kterými ho tragické okolnosti seznamují. To mu sice umožňuje dostat víza a odplout jednou z posledních lodí, které Marseille opouštějí, ale spolu s tím na sebe bere i některé tíživé důsledky. V Marseille totiž nachází „svou“ ženu, kterou zná jen z dopisu. Vezme na sebe s novou identitou i nový vztah a novou budoucnost?
MFF Berlín 2018 - nominace na Zlatého medvěda

PROJEKCE NA DEF:
5. 4. 18:00 PRAHA, Kino Světozor
http://eurofilmfest.cz/film/tranzit/

ŽENA NA VÁLEČNÉ STEZCE
(Benedict Erlingson, Island, Francie, Ukrajina, 2018)
Padesátnice Halla je zdánlivě spořádaná učitelka a sbormistryně, ale pod klidným zevnějškem dříme víc, než se na první pohled zdá. Tvrdá a nekompromisní žena má ještě druhý život – vede totiž soukromou válku s průmyslovými giganty, kteří ničí islandskou krajinu. Nejhledanější žena ostrova řeší s lukem v ruce dilema mnohých z nás: jak svým dílem přispět k tomu, aby nedošlo k ekologické a sociální katastrofě?
Nominace na cenu EFA pro herečku Halldóru Geirharðsdóttir / Cena LUX Prize evropského parlamentu / Nejlepší film Týdne kritiků v Cannes 2018

PROJEKCE NA DEF:
6. 4. 20:45 PRAHA, Kino Lucerna Malý sál
11. 4. 17:50 PRAHA, Kino Pilotů
16. 4. 17:00 BOSKOVICE, Kino Panorama
16:4. 19:30 ČERVENÝ KOSTELEC, Kino Luník
http://eurofilmfest.cz/film/zena-valecne-stezce/

ŽENOU Z BOŽÍ VŮLE
(Petra Volpe, Švýcarko, 2017)
Mír ve švýcarské vesnici je roku 1971 narušen v momentě, kdy se mladá Nora začne zasazovat o hlasovací právo pro ženy a jejich právo na zaměstnání. Bude moci muž i nadále rozhodovat o penězích i o tom, zda jeho manželka smí nebo nesmí pracovat?
Cena diváků, Cena poroty pro nejlepší herečku, Cena Nory Ephron; Tribeca 2017

PROJEKCE NA DAF:
5. 4. 19:30 PRAHA, Kino Pilotů
6. 4. 18:00 PRAHA, Kino Světozor
11. 4. 20:45 PRAHA, Kino Lucerna
15. 4. 17:30 HAVÍŘOV, Kino Centrum
16. 4. 17:00 ČERVENÝ KOSTELEC, Kino Luník
http://eurofilmfest.cz/film/zenou-bozi-vule/

ŽIVOT ADÈLE

(Abdellatif Kechiche, Francie, 2013)
V 15 letech Adèle nic nezpochybňuje: dívky zkrátka chodí s kluky. Adèlin život se však obrátí vzhůru nohama, když potká Emmu, mladou ženu s modrými vlasy, která jí umožní objevit touhu a prosadit se jako dospělá žena. Adèle dospívá, hledá sama sebe, ztrácí se a znovu nachází…Režisér Abdellatif Kechiche šokoval na MFF v Cannes filmové kritiky svým detailním vykreslením sexuálních scén a zároveň uchvátil výjimečným příběhem dvou žen, které hledají cestu k sobě samým i k okolnímu světu.
MFF Cannes 2013 - Zlatá palma, cena FIPRESCI
Cena Lumière 2014 - nejlepší film, nejlepší režie, nejlepší herečka, nejlepší začínající herečka
Critics' Choice Movie Awards 2014 - Nejlepší cizojazyčný film, Nejlepší mladá herečka

PROJEKCE NA DEF:
5. 4. 20:45 PRAHA, Světozor Malý sál
http://eurofilmfest.cz/film/zivot-adele/

BOJ SNĚŽNÉHO PLUHU S MAFIÍ
(Hans Petter Moland, Dánsko, Norsko, Švédsko, 2014)
Nils se se svým sněžným pluhem prohání zasněženými cestami v okolí chladného norského městečka. Proráží cesty pro své spoluobčany, což považuje za velmi zodpovědnou práci, kterou ostatní dokáží náležitě ocenit. Jednoho dne je dokonce jmenován Občanem roku, ale zároveň se v ten den dozví o úmrtí svého syna. Předávkování drogami není pro Nilse důvěryhodným vysvětlením, a tak vezme spravedlnost do vlastních rukou. Vyhrát krvavý spor s mafií není lehké, avšak Nils už nemá co ztratit. Navíc má v záloze mnohem silnější zbraně – mohutný stroj a štěstí začátečníka.
MFF Berlín 2014 - nominace na Zlatého medvěda

PROJEKCE NA DAF:

4. 4. 19:30 PRAHA, Kino Pilotů
5. 4. 20:30 BRNO, Kino Scala
9. 4. 20:30 PRAHA, Kino Světozor
http://eurofilmfest.cz/film/boj-snezneho-pluhu-mafii/

DENÍK KOMORNÉ
(Benoît Jacquot, Francie, Belgie, 2015)
Ambiciózní a krásná pokojská Célestine přijíždí na přelomu 19. a 20. století pracovat na francouzský venkov pro zámožnou rodinu Lanlairových. Musí se vyrovnat jak se sexuálními návrhy svého pána, tak i s nevrlou paní domu, která vládne v domácnosti pevnou rukou. Zároveň je ale fascinována Josephem ― tajuplným zahradníkem se sklony k antisemitismu. Po Jeanu Renoirovi a Luisu Buňuelovi je Benoît Jacquot už třetím režisérem, který zfilmoval slavný román Octava Mirbeaua Deník komorné.
Nominace na Zlatého medvěda, Berlinale 2015

PROJEKCE NA DAF:
4. 4. 20:45 PRAHA, Kino Světozor Malý sál
http://eurofilmfest.cz/film/denik-komorne/

MŮJ KRÁL
(Maïwenn,Francie, 2014)
Tony je po vážné lyžařské nehodě přijata do rehabilitačního centra. Závislá na péči zdravotnického personálu a lécích proti bolesti, využívá nečekaně nabytého času k zpětnému pohledu na turbulentní románek s mužem jménem Georgio. Kdo vlastně je ten muž, kterého tak hluboce milovala? Jak mohla dovolit sama sobě propadnout takhle dusivé a destruktivní vášni? Před Tony stojí obtížný a dlouhý proces vnitřního i vnějšího hojení, jehož překvapivě osvobozující součástí může být fyzická práce…