15 příběhů o ztělesnění Dyzajnu

30.3.2019 – 31.3.2019, 23:59

Začátkem jara, 30. a 31. března, se bude na náměstí Václava Havla v Praze konat první letošní Dyzajn market. Jde o největší prodejní výstavu autorské tvorby v Čechách, která 6× ročně představuje přes 180 převážně českých a slovenských kurátorsky vybraných tvůrců, designérů a umělců z různých odvětví, jakými jsou například šperk, móda, doplňky, hračky, papírnictví, porcelán či bytové doplňky.

Akce je výjimečná tím, že je na ni možný vstup zdarma, bez bariér, s dětmi i psy. Navíc každá z edic během roku má svou dominantu, specialitu, kterou bude tentokrát výstava „ztěleSNI Dyzajn“. Součástí největší venkovní designérské události v Čechách je vždy i kreativní dětský koutek otevřený po celou dobu konání, tedy od 10.00 do 19.00, výběr skvělého jídla a pití, koncerty a divadelní představení. Akce je určena pro každého, kdo oceňuje originalitu, kvalitu a podporuje lokální tvůrce stejně jako třeba lokální farmáře. Na své si přijdou rodiny s dětmi, senioři i lidé žijící single, zkrátka každý, kdo se rád pohybuje, nakupuje a inspiruje se v kreativní atmosféře.

Snít a ztělesnit?

Na výstavě „ztěleSNI Dyzajn“ představí jarní Dyzajn market produkty z odvětví šperku, oblečení, módních i bytových doplňků, papírenského zboží, přírodní kosmetiky a porcelánu prezentující tvorbu účastnící se značky ve spojení s Dyzajn marketem. Vystavených projektů inovativně ztělesňujících Dyzajn bude celkem 15 a přímo v místě bude probíhat hlasování návštěvníků o tom, které pojetí se jim líbí nejvíce. Navíc jeden z hlasujících vyhraje kolekci designérských výrobků v hodnotě 15 000 korun. Vítězný produkt bude poté vyhlášen na sociálních sítích akce, půjde do výroby a jeho autor bude odměněn bezplatnou účastí na Dyzajn marketech, které proběhnou v roce 2019. „To je především pro malé značky velmi atraktivní výhra. Věříme, že ji ocení více než sošku či nějaký titul, protože účastí na naší akci se tvůrci prezentují nejširšímu možnému publiku z Čech i ze zahraničí, a to je pro jejich tvorbu největší výhrou, neboť tak se mohou vyvíjet dál,“ doplňuje hlavní organizátorka akce Olga Velíšková. A proč je tématem výstavy sám Dyzajn market? „Zajímalo nás, jak se s tímto abstraktním tématem tvůrci poperou. Už jen samo slovo „ztělesnění“ je dvojsmyslnou formulací, ve které je obsaženo jak tělo, tak snění, a to obojí jsme chtěli zhmotnit v produktech, které postupně zahájí soubor naší vlastní kolekce výrobků,” vysvětluje Velíšková. Z několika desítek přihlášených bylo k realizaci vybráno pouze 15 projektů, z nichž dva vznikly ve spolupráci dvou tvůrců. Na výstavě ztělesňující Dyzajn se tedy budou prezentovat nápady těchto značek: Tufka, SRNA + Bohemjan, PinkPin, nikko b, x.style, vo-ka, Youngsters + Vazárna, Ondruškovic, Světlo Boží, IMH – šperky, BLAHO, Goci, Printintin, ko-ra-le a Scura.


Detailní informace o účastnících se designérech se dočtete na webu www.dyzajnmarket.com